Porady podologa

Baza wiedzy

Wrastający paznokieć - terapia, leczenie

Wrastający paznokieć – terapia, leczenie

Wrastanie paznokcia to wnikanie bocznych części płytki paznokciowej w otaczające ją tkanki miękkie, co utrudnia chodzenie, powoduje bolesność i prowadzi do pojawienia się ziarniniaka naczyniowego w postaci czerwonej, guzowatej, krwawiącej tkanki.

Keratoliza dziobata co to jest jakie daje objawy na skórze leczenie

Keratoliza dziobata. Co to jest i jakie daje objawy na skórze stóp?

Zaobserwowanie nasilonej potliwości stóp, której towarzyszy nieprzyjemny zapach (niekiedy nawet trudny do wytrzymania), to wskazanie do niezwłocznej wizyty w gabinecie podologicznym, gdyż mogą to być objawy keratolizy dziobatej, jednego z najczęstszych schorzeń bakteryjnych w obrębie podeszew stóp. Wczesne wykrycie problemu pozwoli znacznie skrócić czas leczenia.

Badania mykologiczne grzybica stóp podolog Łódź

Badania mykologiczne – co warto o nich wiedzieć?

Mykologia to dział biologii zajmujący się badaniem grzybów, ich systematyką, anatomią czy fizjologią. Badanie mykologiczne to z kolei laboratoryjna procedura diagnostyczna pozwalająca wskazać, jakie grzyby są odpowiedzialne za wywołanie zmian chorobowych