Usuwanie modzeli na stopach u podologa

Modzele to wywołujące ból nadmiernie zrogowaciałe komórki naskórka najczęściej powstające na podeszwie stóp w okolicy śródstopia, w miejscu narażonym na największy ucisk bądź tarcie. Pogrubienie naskórka w tego typu miejscach to swego rodzaju mechanizm obronny organizmu.

Jak odróżnić modzele od odcisków

Modzele mogą przypominać odciski i często są z nimi mylone, jednak zwykle zajmują większą powierzchnię, mają żółte lub szare zabarwienie i powodują dolegliwości opisywane jako uczucie pieczenia i przegrzania stopy w miejscu ich występowania. W odróżnieniu od odcisków modzele nie są ostro zakończone i nie posiadają jądra (czopa rogowego).
usuwanie modzela

usuwanie modzeli

Przyczyny powstawania modzeli na stopach

Do przyczyniają się zarówno błędy w doborze obuwia, jak i schorzenia wrodzone oraz urazy mechaniczne stóp.

Do głównych przyczyn powstawania modzeli należą:

• wady stóp, takie jak płaskostopie,
  • wady wynikające ze złej biomechaniki kończyn dolnych,
  • zwiększona masa ciała,
  • praca wymagająca długotrwałego chodzenia bądź stania,
  • noszenie nieodpowiedniego obuwia, na przykład zbyt ciasnego lub na wysokim obcasie,
  • cukrzyca i jej powikłania.

Usuwanie modzeli w domu czy u podologa?

Zastosowanie domowych sposobów leczenia modzeli, takich jak aplikowanie kremów nawilżających, stopniowe ścieranie narośli tarką lub pumeksem, moczenie stóp w ciepłej wodzie z odrobiną mydła czy sody oczyszczonej lub rumianku, noszenie miękkich skarpet lub bandażowanie obolałych miejsc może przebiegać nawet miesiącami. Tymczasem nieleczone modzele mogą się przyczynić do powstania stanu zapalnego torebki stawowej, wrzodu lub infekcji bakteryjnych. Usuwanie modzeli w gabinecie podologicznym przebiega sprawnie, bezboleśnie i najczęściej podczas jednej wizyty.

Jak usunąć modzele? Przebieg terapii

Zanim przystąpię do usunięcia modzelu przeprowadzam diagnostykę, bo modzele bywają przez pacjentów mylone i z odciskami, i z brodawkami wirusowymi.
  • Zabieg rozpoczynam od miejscowego zmiękczenia skóry.
  • Następnie delikatnie usuwam modzel sterylnym skalpelem.
  • Miejsce po usunięciu modzelu wygładzam specjalną kapką i pokrywam maścią lub kremem regenerującym, a następnie opatruję, by nie wdało się zakażenie.
  • Niekiedy dobieram konieczne odciążenie.

Usuwanie nawracających modzeli

Po usunięcia modzelu w gabinecie pacjent otrzymuje szczegółowe zalecenia, jak w warunkach domowych może pielęgnować miejsce po zabiegu. Modzele mają niestety tendencję do odrastania, a zatem to działanie prewencyjne ma w tym wypadku kluczowe znaczenie. Jeśli nawracanie modzeli wynika z nieprawidłowego ustawienia stopy lub wad postawy, oprócz pomocy, którą oferuję jako podolog, udzielam pacjentowi konsultacji fizjoterapeutycznej. Dobrym rozwiązaniem może się okazać dobranie do obuwia specjalnych wkładek ortopedycznych.
usuwanie modzeli cena

Czy usuwanie modzeli przez podologa to zabieg bolesny?

Profesjonalny zabieg usunięcia modzeli w wyspecjalizowanym gabinecie – mimo konieczności użycia skalpela – przebiega w sposób zupełnie bezbolesny i komfortowy dla pacjenta.

Ile wizyt w gabinecie potrzeba, by usunąć modzele na stopach?

Usuwanie modzeli w gabinecie podologicznym trwa najczęściej od 30 do 60 minut. Miejsce poddane profesjonalnej interwencji podologa i właściwie opatrzone po zabiegu goi się w ciągu kilkunastu dni.

Usuwanie modzeli – cena zabiegu

Usunięcie modzeli na podeszwie stopy w moim gabinecie podologicznym to koszt zaczynający się od 100 zł. Cena usunięcia konkretnego modzelu uzależniona jest od rozległości i głębokości zmiany chorobowej.