Konsultacja podologiczna

Konsultacja podologiczna – kiedy się na nią udać?

Na wizytę u podologa – a zatem specjalisty mającego obszerną wiedzę z zakresu kosmetologii, ortopedii, dermatologii, chirurgii czy diabetologii i na co dzień zajmującego się profilaktyką, diagnozowaniem oraz leczeniem schorzeń występujących w obrębie stóp – powinny się zgłosić przede wszystkim osoby:
  • które odczuwają dyskomfort w obrębie stóp, spowodowany modzelami, odciskami, wrastającymi paznokciami, zmienioną chorobowo płytką paznokci, grzybicą paznokci, kurzajkami, pękającymi piętami, nadpotliwością itp.,
  • cierpią na cukrzycę i trudno gojące się rany stóp,
  • mające problem z poruszaniem się,
  • starsze lub niepełnosprawne, które nie są w stanie same należycie zadbać o stopy,
  • intensywnie uprawiające sport, a przez to narażone na urazy oraz przeciążenia stóp,
  • pragnące cieszyć się nie tylko pięknymi, ale przede wszystkim zdrowymi stopami,
  • poszukujące porad w zakresie właściwej pielęgnacji stóp, prawidłowego doboru obuwia, ćwiczeń korekcyjnych czy diety wspomagającej leczenie chorób stóp,
  • prowadzące siedzący tryb życia (z uwagi na ewentualne wady postawy, otyłość czy choroby takie jak miażdżyca oraz cukrzyca).
Osobiście uważam, że z problemami w obrębie stóp i paznokci najlepiej w pierwszej kolejności zgłosić się właśnie na wizytę do podologa niż do chirurga czy dermatologa. Dlaczego? Przykładem niech będzie terapia wrastającego paznokcia. Na całe szczęście dziś można już zapomnieć o konieczności zerwania płytki paznokciowej u chirurga, bo obecnie tego typu schorzenie leczy się już nie w sposób proponowany przez chirurga, bolesny i kłopotliwy, lecz bezboleśnie w gabinetach podologicznych za pomocą klamer ortonyksyjnych.

Czy aby odbyć konsultację podologiczną potrzebne jest skierowanie od lekarza Podstawowej Opieki Zdrowotnej?

Ponieważ jak do tej pory Narodowy Fundusz Zdrowia nie refunduje usług podologicznych, aby zapisać się na wizytę u podologa nie jest potrzebne skierowanie od lekarza pierwszego kontaktu. Dzięki temu czas, który upływa od wystąpienia problemu do otrzymania fachowej pomocy, można znacząco skrócić. A im szybciej dasz szansę specjaliście, by ocenił kondycję Twoich stóp, tym łatwiej będzie mu się uporać z doskwierającymi Ci schorzeniem i dyskomfortem. Lepiej przecież zapobiegać powstawaniu uciążliwych zmian chorobowych niż je leczyć.

Konsultacja podologiczna co to jest jak wygląda

Co to jest konsultacja podologiczna i jak przebiega?

Podczas konsultacji podologicznej bardzo istotne jest zebranie danych zdrowotnych, które umożliwią mi diagnozę i dobór właściwego sposobu postępowania z daną chorobą czy schorzeniem stóp. Pytam swoich pacjentów o to, czy przyjmują na stałe jakieś leki, a jeśli tak, to jakie. Czy występują u nich alergie, a jeśli tak, to co je wywołuje? Czy przydarzyły im się urazy w obrębie nóg i czy konieczne były operacje z tym związane? Czy cierpią na choroby reumatyczne? Czy zdiagnozowano u nich osteoporozę, choroby stawów lub kości? Czy występują u nich choroby skórne, takie jak łuszczyca czy atopowe zapalenie skóry? Czy mają zaburzenia ukrwienia, choroby serca, anemię, opóźnione krzepnięcie krwi, hemofilię? Czy występują u nich choroby zakaźne takie jak HIV, żółtaczka, gruźlica itp.? Czy są diabetykami, a jeśli tak, to jaki to typ cukrzycy, w jaki sposób leczony?

Ponadto istotne są dla mnie informacje o środowisku i charakterze pracy oraz trybie życie, bo ma to niebagatelny wpływ na kondycję stóp i całego układu ruchu.

W następnej kolejności podczas konsultacji podologicznej następuje ocena stanu stóp pacjenta. Muszę się zorientować, czy u pacjenta występują choroby i dolegliwości takie jak:

• zimne stopy,

• deformacje palców,
  • deformacje stóp.
Pierwsza wizyta u podologa

Pierwsza wizyta u podologa – jak się do niej przygotować?

Zalecam pacjentom, by bezpośrednio przed wizytą w moim gabinecie podologicznym – zarówno pierwszą, jak i każdą kolejną – nie moczyli nóg zbyt długo ani nie nakładali na nie żadnych balsamów, kremów czy też maści innych niż wskazane przeze mnie, gdyż ich działanie mogłoby zaburzyć obraz danego schorzenia.

Konsultacja podologiczna – cena wizyty

Konsultacja podologiczna w moim gabinecie może trwać od 30 do 60 minut. Koszt konsultacji podologicznej wynosi 90 zł. Jeśli w wyniku konsultacji okaże się, że konieczne jest podjęcie terapii podologicznej, a pacjent się na nią zdecyduje, wówczas ponosi koszt wyłącznie wykonanych zabiegów podologicznych, a nie samej konsultacji podologicznej. Najczęściej pierwszy taki zabieg może się odbyć już podczas tej samej wizyty w gabinecie, tuż po zakończeniu konsultacji podologicznej.
Konsultacja podologiczna cena