Opracowanie pękających pięt

Skóra bezustannie się złuszcza i odbudowuje, dlatego warstwą rogowaciejącego naskórka pokryte jest całe ludzkie ciało. W niektórych miejscach ze względu na ich funkcje skóra jest znacznie grubsza niż gdzie indziej. Do takich miejsc należą stopy.

Pękająca skóra na piętach sprawia problemy nie tylko natury estetycznej, lecz także, a może przede wszystkim zdrowotne. Czy można skutecznie zapobiegać nieprzyjemnym powikłaniom? W jaki sposób należy dbać o skórę na piętach? Niekiedy wystarcza odpowiednia pielęgnacja w warunkach domowych. Częściej jednak lepiej będzie skorzystać z zabiegu opracowania pękających pięt w gabinecie podologicznym.

Pękające pięty – bolesna przypadłość

U wielu osób skóra na piętach staje się nadmiernie gruba, napięta i sucha. Przybiera ponadto nieestetyczną biało-żółtą barwę. Gdy nic z tym nie zrobimy, z czasem pojawiają się na niej pęknięcia, a następnie rozpadliny. Dolegliwości bólowe, świąd, pieczenie mogą się stać na tyle uciążliwe, że bardzo utrudnią poruszanie się.
Pękające pięty – bolesna przypadłość​

Przyczyny pękania skóry na piętach​

Przyczyny pękania skóry na piętach

Skóra na piętach może pękać z wielu przyczyn. Na część z nich – uwarunkowania genetyczne, choroby przewlekłe, przyjmowanie niektórych leków – nie mamy wpływu. Wielu innych możemy się postarać uniknąć. Należą do nich:
  • nadwaga i otyłość,
  • noszenie ciasnego, niewłaściwie dopasowanego obuwia z kiepskiej jakości materiałów,
  • nieprawidłowa higiena i pielęgnacja stóp (przede wszystkim samodzielne usuwanie zrogowaciałego naskórka pumeksami i tarkami).

Dlaczego lepiej nie usuwać zrogowaciałego naskórka samodzielnie w domu?

Lista dostępnych kosmetyków i akcesoriów do samodzielnej pielęgnacji stóp i mechanicznego złuszczania naskórka na piętach stale się poszerza. Niestety, wiele z nich bardziej stopom szkodzi, niż pomaga. Niewłaściwa pielęgnacja stóp, w tym także skóry pięt, może doprowadzić do powstania zmian patologicznych, których leczenie będzie bolesne, długotrwałe i kosztowne.

Używanie pumeksu czy tarki stymuluje ścierany naskórek do jeszcze szybszego tworzenia nowych komórek. W efekcie skóra będzie się bardzo szybko odnawiać i jeszcze szybciej twardnieć. Przyczynia się do tego wzmożona liczba gruczołów potowych i brak tych łojowych. Co więcej, pumeks i tarka, nieczyszczone należycie, stają się siedliskiem groźnych bakterii i grzybów.

Zmagając się z problemem pękającej skóry pięt, najlepiej skorzystać z zabiegu opracowania pękających pięt podologa. Ma on zarówno odpowiednie narzędzia, jak i wiedzę dotyczącą o wiele lepszych – bo mniej inwazyjnych – sposobów na pozbycie się zalegającego naskórka.

Opracowanie pękających pięt – co to jest?

Opracowanie pękających pięt to nic innego jak usunięcie nadmiernie zrogowaciałego naskórka ze skóry pięt wykonane przez podologa za pomocą specjalistycznych narzędzi. Można też mówić o „leczeniu pękających pięt”.

Na czym polega i jak wygląda leczenie pękających pięt u podologa?

Leczenie pękających pięt u podologa poprzedzone jest oceną stopnia zaawansowania schorzenia i wywiadem mającym za zadanie ustalić przyczynę nadmiernego pękania skóry pięt.

Zabieg zwykle zaczynam od zmiękczenia naskórka odpowiednio dobranymi preparatami. Następnie usuwam naskórek nadmiernie zrogowaciały za pomocą frezu, dłutka, skalpela lub kapturka ściernego w zależności od głębokości i szerokości pęknięć skóry. Na koniec zabezpieczam skórę pięt preparatem działającym nawilżająco. Niekiedy konieczne może być założenie opatrunku wspierającego regenerację skóry.

Na zakończenie wizyty udzielam niezbędnych informacji dotyczących domowej pielęgnacji skóry pięt, mającej zapobiegać nawracaniu problemu. Służą do tego właściwie dobrane preparaty lecznicze o odpowiednim składzie, które należy stosować ze wskazaną częstotliwością. U części osób zalecam wykonanie indywidualnych wkładek do butów, dzięki którym ciężar ciała rozkłada się równomiernie i nie obciąża nadmiernie pięt.

Opracowanie pękających pięt – cena​

Opracowanie pękających pięt – cena

Opracowanie pękających pięt w moim gabinecie to koszt 150 zł. Zabieg trwa około 45 minut.